Galna artister?

Artister gör inte alltid som man tänkt sig, ibland slår det nog bara slint för dem.
Ibland är de.... konstiga, eller så fattas något hos vissa.
 
Tänk er in i bilden att ni sitter och intervjuar Jake och Olof från Amaranthe.Ni sitter i ett stort rum på runt 100 kvm med loger utmed sidorna. Mitt i  rummet finns bord, soffor och fåtöljer i grupper och lite vid sidan om finns en matbar med ett par personal. Tillträde till rummet får du bara om så är avtalat med något band eller artist, annars stoppas du  dörren av denna festivals vakter.
Under intervjun, som bandas, berättar killarna om musiken och vi kommer in på lite olika grejer. Det är mer ett kul samtal än en traditionell intervju. Killarna berättar om hur trist det är att intervjuas av osäkra typer som darrar av upphetsning över att träffa en kändis, och hur oproffsigt det då också kan te sig att be om autograf. Sekunderna efter kommer en tjej från ett annat webzine (annat än Rocksverige alltså). Hon har en intervju med någon annan, men KAN inte låta bli att be killarna om.... autografer.
Proffsigt beteende ;)
Spännande nog berättade killarna om att det webzine hon jobbade åt gjort bort sig tidigare med men jag fick lova att inte berätta detaljerna.
Vi fortsatte snacka och helt plötsligt hör jag Jake säga.... "och där kommer en naken man". Förvånad vänder jag mig så att jag kan se vad tusan som är på g.
Mycket riktigt, där står en naken man!
Man kan ju inte bli annat än ställd, men efter att ha skrattat gott åt denne "nakne man" som var en av killarna från Skitarg förtsatte vi med intervjun.
 
Som tur är så är en naken "Skitarg" inget man ser varje dag ;)

Ett gott råd till er alla inför sommarens festivaler: Spring inte runt näck, du vet inte vem som har kamera med sig ;)
 
Take care
// C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0